Lokasyon
Güneşli/İstanbul
Çalışma Saatleri
P.Tesi - Cuma : 09:00 - 18:30
TALEP FORMU
SIK SORULAN SORULAR
Nakliye ile Lojistik Arasındaki Fark Nedir?
Lojistik kişilerin ihtiyaçlarını karşılamak üzere her türlü ürünün hizmetin ve bilginin çıkış noktasından ta ki varış noktasına kadar taşınmasının etkili biçimde planlanmasıdır. Nakliye ise taşınma işidir. Yani planlamaz. Sadece taşıma işini üstlenir.
Türkiye'den Yurt Dışına Taşınma İşlemlerinde Gümrük Vergisi Çıkar Mı?
12 aydan az sürede yaşadığınızı belgelemeniz durumunda, Cenevre kanuna göre ev eşyalarınızı yurt dışında istediğiniz ülkeye gümrük vergisi olmadan götürebilirsiniz. Sıfır ve yeni ürünlerinizde eşyanın cinsine, türüne göre vergilendirme oluşabilir.
Karayolu Taşımacılığı Nedir ?
En yaygın kullanılan taşıma türüdür. Oldukça esnek olan bu taşımacılık türünde yükleme ve boşaltma işlemlerinin kolaylıkla yapılabilmesi, tarifeli yüklemelerin sıkça yapılabilmesi, kapıdan kapıya hizmet verilebilmesi, kısa sevk süreleri gibi sebepler tercih edilme nedenidir. Bunun yanında yüksek taşıma maliyeti, kötü hava koşullarından kolaylıkla etkilenmesi, trafik ve çevresel faktörlerden etkilenmesi olumsuz yönlerindendir. Özellikle 2. Dünya Savaşı’ndan sonra hızla gelişerek en kullanışlı nakliye türü olmuş ve tüm lojistik süreçlerinde yer almıştır. Günümüzde rekabetin en yoğun yaşandığı nakliye türüdür.
Denizyolu Taşımacılığı Nedir ?
Uluslararası anlamda en yaygın kullanılan taşıma türüdür. Taşıma modları arasında en düşük maliyetli ve güvenli olanıdır. Çok büyük miktardaki ürünler (kuru yük, likit ve gaz, ekonomik değeri az ürünler, hammaddeler) ile konteynerlenebilen ürünler denizyolu ile taşınır. Havayoluna göre 22, karayoluna göre 7, demiryoluna göre 3,5 kat daha ucuz olmasından dolayı dünyada en çok tercih edilen ulaşım şeklidir. Deniz taşımacılığı, dünya ticaretinin % 92’sini omuzlamaktadır. Ülkeler ve kıtalar arasında taşınan yük miktarı da yedi milyar tondur
Havayolu Taşımacılığı ?
En temel tercih edilme sebebi hız faktörüdür. Bunun yanında birim taşıma maliyetleri, diğer taşıma türlerine nazaran oldukça yüksektir. 500 kilometreden daha uzak mesafeler için elverişlidir. Fakat havayolu nakliyesinin sağladığı hız avantajı aynı zamanda depolama maliyetlerini azaltıcı bir etken olarak düşünülebilir
Entegre Taşımacılık Nedir ?
Lojistik hizmetlerin hammadde tedarikinden ürünün dağıtımına kadar bir sistem çerçevesinde görülmesidir. Tedarik zincirini bir bütün olarak kabul edip tüm işlevlerin yönetilmesini gerektirir. Malzemeler deniz,hava, kara ya da demiryolu ile taşınmakta, ya birden fazla yerden gelmekte, yeniden paketlenmekte ve başka yerlere gönderilmekte ya da Lojistik operatörleri artan müşteri taleplerine uymak amacı ile dünya çapında tesisler açarken bu müşterileri kazanmak amacı ile kısa veya uzun süre sonra kullanılmak üzere belli bir bölge veya ülkede depolanmaktadır.
KARGO-TEK tarafından teslim alınan ürünlerim ne zaman teslim olur?
KARGO-TEK tarafından teslim alınan ürünleriniz sözleşmenin de ekini oluşturan teslimat tarifesi dahilinde belirtilen müddetler içinde alıcılarına teslim edilir.
KARGO-TEK tarafından taşınan gönderim ne gibi güvence altında?
Teslim aldığımız tüm ürünleriniz alıcısına ulaştırıncaya kadar özel sigorta güvencesi altındadır.
KARGO-TEK tarafından teslim alınan ürünlerimin teslimat durumu nedir?
Gönderim nerede, ne zaman yola çıktı, kim teslim aldı gibi durum bilgilerini ana sayfamızdan online takip portalına giriş yaparak dilediğiniz gibi takip edebilirsiniz.
İade ve geri dönüş gönderilerinin takibini KARGO-TEK yapıyor mu?
Alıcı tarafından kabul edilmeyip iade edilen gönderilerinizi dilerseniz adresinize geri ulaştırıyoruz ya da giderilebilecek kusurları varsa bunları düzeltip tekrar alıcıya ulaştırılmasını sağlıyoruz.
Depolamanın Önemi Nedir?
ojistiğin hiç şüphesiz en önemli ayağının ‘depo’ olduğu gerçeğini bu günlerde yaşayarak görmekteyim. Peki depo yönetimi nedir, nasıl yapılır ana hatlarıyla bu konuların üzerinde duracağım. Bir çok tanımı olmakla birlikte. en basit olarak malların tüketiciye ulaşmadan önce son kontrollerinin yapıldığı ve satışa hazır hale gelen ürünlerin perakende noktalarına gitmeye hazır hale geldiği yerdir depo. İnsan faktörünün işin içine girmesiyle yapılan işlerde hata oranının arttığı şüphe götürmez bir gerçektir. İşte depo yönetimi bu haliyle lojistik sektöründe hata yapılabilme oranının en yüksek olduğu kısımdır.Depoya ilk gelen ürünün sayımında hata yapılarak kullanılan programa fazla geçtiğini varsayalım. Bu program sayesinde siparişlere yön veren kişi ya da departman perakendeciye, perakendeci de müşterisine karşı bir yükümlülük altına girecektir. Ve bu durum ticaretin belki de en önemli kısmı olan müşteri memnuniyetini olumsuz etkileyecektir.